Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden | Aircooled.nl

ARTIKEL 1. | DEFINITIES

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, steeds met hoofletter beginnend, in de navolgende betekenis gebruikt.

  1. nl: de gebruiker van deze algemene voorwaarden, gevestigd aan van Dongenstraat 7, 8107 AD te Broekland, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 05081468.
  2. Klant: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie Aircooled.nl een Overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.
  3. Consument: een Klant, natuurlijk persoon, handelend voor doeleinden die buiten zijn beroeps- of bedrijfsactiviteiten vallen.
  4. Partijen: nl en de Klant gezamenlijk.
  5. Overeenkomst: iedere overeenkomst tussen Partijen in het kader waarvan Aircooled.nl zich jegens de Klant heeft verbonden tot de verkoop en levering van een of meerdere Goederen en/of het verrichten van Werkzaamheden.
  6. Goederen: Auto’s, onderdelen en/of andere zaken die in het kader van een Overeenkomst door Aircooled.nl aan de Klant worden verkocht en geleverd.
  7. Auto: een Goed betreffende een gebruikte auto die al dan niet volgens wens van de Klant wordt gebouwd (custom auto).
  8. Werkzaamheden: de in het kader van een Overeenkomst door Aircooled.nl te verrichten werkzaamheden, waaronder niet-limitatief bedoeld, begrepen kunnen zijn, restauratie-, reparatie- en montagewerkzaamheden, alsook het verrichten van apk-keuringen.
  9. Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail, WhatsApp of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.

ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Aircooled.nl, iedere Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen.
  2. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op Overeenkomsten voor de uitvoering waarvan derden door Aircooled.nl worden ingeschakeld.
  3. De toepasselijkheid van de eventuele algemene voorwaarden van de Klant, onder welke benaming dan ook aangeduid, wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  4. Van het bepaalde in deze algemene voorwaarden kan uitsluitend uitdrukkelijk en Schriftelijk worden afgeweken. Indien en voor zover het bepaalde in deze algemene voorwaarden afwijkt van hetgeen Partijen uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen, prevaleert hetgeen Partijen uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen.
  5. Vernietiging of nietigheid van een of meer van de bepalingen uit deze algemene voorwaarden of de Overeenkomst als zodanig, laat de geldigheid van de overige bedingen onverlet. In een voorkomend geval zijn Partijen verplicht in onderling overleg te treden teneinde een vervangende regeling te treffen ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.

ARTIKEL 3. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST

  1. Elk aanbod van Aircooled.nl is vrijblijvend. Aircooled.nl kan zijn aanbod tot meteen, althans zo spoedig mogelijk na de aanvaarding daarvan door de Klant, nog herroepen.
  2. Aan een aanbod van Aircooled.nl dat een kennelijke fout of vergissing bevat, kan de Klant geen rechten ontlenen.
  3. Iedere Overeenkomst komt, onverminderd het bepaalde in lid 1 en lid 4, tot stand op het moment dat het aanbod van Aircooled.nl, op de eventueel daartoe door Aircooled.nl aangewezen wijze, door de Klant is aanvaard. Indien de aanvaarding van de Klant afwijkt van het aanbod van Aircooled.nl, komt de Overeenkomst niet volgens deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Aircooled.nl anders aangeeft. Bij de aankoop van een Auto is de door Aircooled.nl aangewezen wijze voor totstandkoming van de Overeenkomst doorgaans het ondertekenen van de daartoe door Aircooled.nl verstrekte factuur.
  4. Mondelinge afspraken zijn niet bindend, tenzij deze Schriftelijk door Aircooled.nl zijn bevestigd. In geval van een door Aircooled.nl aan de Klant verstrekte Schriftelijke bevestiging van afspraken, wordt geacht dat deze bevestiging de afspraken juist en volledig weergeeft, tenzij de Klant ter zake binnen twee werkdagen na ontvangst van de bevestiging gemotiveerd en Schriftelijk bij Aircooled.nl heeft geklaagd.

ARTIKEL 4. | ANNULERING VAN DE OVEREENKOMST DOOR DE KLANT

In geval van annulering van de Overeenkomst door de Klant, maakt Aircooled.nl aanspraak op vergoeding van de schade die hij als gevolg van de annulering lijdt. De schade betreft de volledige overeengekomen prijs, minus de eventueel aantoonbare besparingen die voor Aircooled.nl uit de annulering voortvloeien.

ARTIKEL 5. | PRIJZEN

  1. Goederen worden geleverd tegen de vaste verkoopprijs die uitdrukkelijk is overeengekomen. In geval van Werkzaamheden komen Partijen uitdrukkelijk een vaste prijs (voor het geheel dan wel per onderdeel) overeen, maar Partijen kunnen ook een richtprijs overeenkomen. Een richtprijs mag met ten hoogste 10% worden overschreden, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk een andere marge is overeengekomen. Indien een richtprijs met meer dan 10% of de andere overeengekomen marge wordt overschreden, wordt dit aangemerkt als een kostenverhogende omstandigheid waarop het bepaalde in artikel 9 van toepassing is.
  2. Indien de Klant een Consument is, worden prijzen inclusief btw aangeboden. Indien de Klant geen Consument is, zijn vermelde prijzen exclusief btw, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders door Aircooled.nl is aangegeven.

ARTIKEL 6. | VERKOOP EN LEVERING VAN AUTO’S EN ANDERE GOEDEREN

  1. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, geschiedt de levering van Goederen middels afhalen daarvan op locatie van Aircooled.nl. Indien afhalen niet gelijktijdig bij het sluiten van de Overeenkomst geschiedt, geschiedt afhalen uitsluitend op een nader tussen Partijen overeen te komen datum en tijd.
  2. De Klant is verplicht de Goederen op het daartoe overeengekomen moment af te nemen. Indien de Klant de afname om welke reden dan ook weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies, noodzakelijk voor de levering, zullen de Goederen worden opgeslagen of in bewaring worden gehouden voor rekening van de Klant nadat Aircooled.nl hem daarvoor heeft gewaarschuwd. De Klant is in dat geval, naast de koopprijs, een redelijke prijs voor de opslag c.q. bewaring van de Goederen verschuldigd.
  3. Het risico van verlies en beschadiging van de verkochte Goederen gaat over op de Klant op het moment dat de Goederen feitelijk aan de Klant of aan een door hem aangewezen derde in ontvangst zijn genomen.

ARTIKEL 7. | CONFORMITEIT EN GARANTIE BIJ VERKOOP VAN GOEDEREN

  1. De door Aircooled.nl verkochte Goederen worden, onverminderd de wettelijke garantie van Consumenten (conformiteit), uitsluitend met garantie geleverd indien en voor zover dit uitdrukkelijk en Schriftelijk is overeengekomen. Op geleverde nieuwe onderdelen is evenwel de eventueel door de fabrikant met de onderdelen meegeleverde fabrieksgarantie van toepassing. In geval van een beroep op eventuele fabrieksgarantie zijn de betreffende fabrieksgarantievoorwaarden van de fabrikant van toepassing en geschiedt afwikkeling daarvan conform deze fabrieksgarantievoorwaarden. De eventuele kosten die de fabrikant of toeleverancier van Aircooled.nl in verband met een beroep op de fabrieksgarantie doorberekent, komen voor rekening van de Klant.
  2. Auto’s worden aan niet-consumenten verkocht ‘zoals gezien en zonder garantie’, tenzij Aircooled.nl uitdrukkelijk en Schriftelijk garantie met de Klant is overeengekomen. Dit betekent dat alle aanspraken van de niet-consument komen te vervallen indien de Klant de auto feitelijk geleverd heeft gekregen; voor eventuele schades of later geconstateerde gebreken, is Aircooled.nl nimmer aansprakelijk. Ten aanzien van Consumenten geldt dat Aircooled.nl ervoor in staat dat hij de Consument vóór het sluiten van de Overeenkomst duidelijk en volledig informeert over de staat van de Auto voor zover deze staat hem als professioneel verkoper redelijkerwijs bekend behoort te zijn (informatieplicht). Daarnaast geldt dat de Consument (evenals een andere Klant) vóór aanschaf van de Auto in de gelegenheid is om de Auto te inspecteren en een proefrit te maken (onderzoekplicht). Schiet de Consument tekort in de nakoming van zijn onderzoekplicht, dan kan hij zich er – onverminderd de informatieplicht van Aircooled.nl en onverminderd de eventueel uitdrukkelijk en Schriftelijk overeengekomen garantie – na de koop niet op beroepen dat de geleverde Auto gebrekkig is voor zover de Consument het gebrek tijdens een inspectie c.q. de proefrit redelijkerwijs had kunnen ontdekken.
  3. Vermoed wordt dat een consumentenkoop bij aflevering van het Goed niet aan de Overeenkomst heeft beantwoord (non-conformiteit), indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van twaalf maanden na aflevering openbaart (omkering van de bewijslast), tenzij de aard van de afwijking zich daartegen verzet (bijvoorbeeld in geval van door de Consument na de levering gereden schade). Na verstrijken van de bedoelde twaalf maanden, of indien de aard van de afwijking geen omkering van de bewijslast met zich meebrengt, is de Consument verplicht te bewijzen dat het Goed bij aflevering niet aan de Overeenkomst heeft beantwoord. Voor een geldig beroep op non-conformiteit dient de Consument binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek bij Aircooled.nl te klagen.
  4. In geval de Consument een terecht beroep doet op non-conformiteit, maakt de Consument, met inachtneming van het bepaalde in het volgende lid, aanspraak op herstel of vervanging dan wel aanvulling van het ontbrekende. Voor de uitoefening van deze rechten kunnen geen kosten aan de Consument in rekening worden gebracht. Aircooled.nl zal binnen een redelijke termijn zijn medewerking verlenen aan het herstel, de vervanging dan wel aanvulling van het ontbrekende.
  5. In geval van een terecht beroep op non-conformiteit, heeft de Consument in beginsel de keuze tussen herstel en vervanging, maar aangezien dit tot onredelijke vorderingen van de Consument kan leiden, heeft de wetgever de keuze tussen vervanging of herstel wel begrensd. De Consument kan niet kiezen tussen herstel en vervanging indien herstel c.q. vervanging onmogelijk is of van Aircooled.nl niet gevergd kan worden. Herstel of vervanging kan van nl niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de Consument toekomt, gelet op de waarde van het Goed indien deze aan de Overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de Consument veroorzaakt.
  6. Een aanspraak op basis van eventueel door Aircooled.nl verstrekte garantie of op basis van non-conformiteit vervalt indien het gebrek van het Goed het gevolg is van een na de levering van buiten komende oorzaak of een andere niet aan Aircooled.nl toerekenbare omstandigheid. Daaronder wordt niet-limitatief begrepen, gebreken als gevolg van beschadiging zoals een verkeersongeluk, onjuist of onoordeelkundig gebruik, het niet vakkundig of regelmatig onderhouden of laten onderhouden van het Goed en reparatie of demontage door de Klant zelf of een door hem aangewezen derde, die niet met voorafgaande Schriftelijke instemming van Aircooled.nl is uitgevoerd.
  7. Wanneer er voor de vaststelling van een gebrek van een Goed, op grond waarvan een aanspraak op eventueel door Aircooled.nl verstrekte garantie of een geldig beroep op non-conformiteit is uitgesloten, onderzoekskosten worden gemaakt, komen deze kosten voor rekening van de Klant. Aircooled.nl streeft ernaar hiervan tevoren melding te maken. Het achterwege blijven van deze melding laat de verplichting van de Klant tot betaling van deze kosten onverlet.
  8. Voor een geldig beroep op eventueel door Aircooled.nl verstrekte garantie op Goederen, dient de Klant binnen vijf dagen na ontdekking van het gebrek, althans het redelijkerwijs kunnen ontdekken van het gebrek, daarvan Schriftelijk en gemotiveerd mededeling aan Aircooled.nl te doen. Voor een beroep op non-conformiteit door een Consument, geldt de wettelijke klachttermijn als bedoeld in lid 3, laatste zin. nl dient te allen tijde de eerste partij te zijn die op de hoogte wordt gebracht van een gebrek en Aircooled.nl moet als eerste de kans krijgen om het gebrek te herstellen. Als herstel van gebreken eerst door de Klant zelf of een derde wordt uitgevoerd voordat Aircooled.nl dit heeft kunnen doen, vervallen ter zake alle (garantie)aanspraken van de Klant.
  9. Indien de Klant niet tijdig klaagt, vloeit er voor Aircooled.nl uit een dergelijke klacht geen enkele verplichting of aansprakelijkheid voort.
  10. Ook indien de Klant tijdig klaagt, blijft de verplichting van de Klant tot tijdige betaling van de overeengekomen prijs bestaan, behoudens voor zover de wet daaraan, ten behoeve van de Consument, dwingend in de weg staat.
  11. De kosten van eventueel transport van een Auto in het kader van een beroep op eventueel door Aircooled.nl verstrekte garantie of op basis van non-conformiteit, komen voor rekening van de Klant, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen.

ARTIKEL 8. | UITVOERING VAN WERKZAAMHEDEN

  1. Indien voor het uitvoeren van Werkzaamheden informatie nodig is van de Klant, dient de Klant deze informatie zo spoedig mogelijk als voor de uitvoering van de Overeenkomst is vereist, aan Aircooled.nl te verstrekken. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van deze informatie.
  2. Werkzaamheden worden uitsluitend uitgevoerd gedurende de normale werkuren en op de door Aircooled.nl aangewezen locatie.
  3. Teneinde de Werkzaamheden tijdig te kunnen verrichten, staat de Klant ervoor in dat hij de auto waarop de Werkzaamheden betrekking hebben, op het overeengekomen tijdstip en de overeengekomen plaats ter beschikking van Aircooled.nl stelt.
  4. In verband met apk-keuringen dient de Klant zich aan de regels te onderwerpen welke door de RDW aan Aircooled.nl worden opgelegd. Mocht er sprake zijn van een opgelegde steekproef van de RDW, dan is Aircooled.nl voor de daaruit voortvloeiende (vertragings)schade nimmer aansprakelijk.
  5. Indien de Klant de auto niet afhaalt binnen drie werkdagen nadat Aircooled.nl hem ervan in kennis heeft gesteld dat de Werkzaamheden zijn voltooid, is Aircooled.nl gerechtigd een redelijke vergoeding wegens stallingskosten aan de Klant in rekening te brengen.

ARTIKEL 9. | KOSTENVERHOGENDE OMSTANDIGHEDEN EN MEERWERK BIJ WERKZAAMHEDEN

  1. Het bepaalde in dit artikel is van toepassing indien voor de Werkzaamheden een vaste prijs is overeengekomen dan wel ten aanzien van een eventuele richtprijs overschrijding plaatsvindt zoals bedoeld in artikel 5.1.
  2. Kostenverhogende omstandigheden zijn omstandigheden die van dien aard zijn dat bij het tot stand komen van de Overeenkomst geen rekening behoefte te worden gehouden met de kans dat zij zich zouden voordoen, die Aircooled.nl niet kunnen worden toegerekend en die de kosten van de Werkzaamheden verhogen.
  3. Kostenverhogende omstandigheden geven Aircooled.nl recht op vergoeding van de daaruit voortvloeiende gevolgen.
  4. Indien Aircooled.nl van oordeel is dat kostenverhogende omstandigheden zijn ingetreden, zal hij de Klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen. Vervolgens zullen Partijen op korte termijn overleg plegen omtrent de vraag of kostenverhogende omstandigheden zijn ingetreden en zo ja, in hoeverre de kostenverhoging naar redelijkheid en billijkheid door de Klant zal worden vergoed.
  5. De Klant is gerechtigd om in plaats van toe te stemmen in een vergoeding, het overeengekomen werk te beperken, te vereenvoudigen of te beëindigen. Het bedrag dat de Klant in dit geval is verschuldigd zal naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid worden vastgesteld.
  6. Van meerwerk is sprake in geval van wijziging of aanvulling van de Overeenkomst dan wel in de voorwaarden van uitvoering.
  7. In geval van door de Klant gewenste wijzigingen in de Overeenkomst dan wel in de voorwaarden van uitvoering, kan Aircooled.nl slechts dan een verhoging van de prijs vorderen, wanneer hij de Klant tijdig heeft gewezen op de noodzaak van een daaruit voortvloeiende prijsverhoging, tenzij de Klant die noodzaak uit zichzelf had moeten begrijpen.

ARTIKEL 10. | ONDERZOEK, KLACHTEN EN GARANTIE BIJ UITVOERING VAN WERKZAAMHEDEN

  1. Tenzij dit gelet op de aard van de Werkzaamheden niet mogelijk is, dient de Klant bij teruglevering van de auto waaraan de Werkzaamheden zijn verricht, direct te onderzoeken of de Werkzaamheden deugdelijk zijn uitgevoerd. Verder dient de Klant bij teruglevering van de auto direct te onderzoeken of tijdens de periode dat de auto bij Aircooled.nl is ondergebracht, schade aan de auto is ontstaan. Klachten met betrekking tot ten tijde van de teruglevering redelijkerwijs zichtbare of anderszins kenbare gebreken of schade, dienen onmiddellijk bij de teruglevering van de auto aan Aircooled.nl te worden gemeld. In geval van schade dient de Klant te bewijzen dat deze schade niet aanwezig was ten tijde van de beschikbaarstelling van de auto vóór aanvang van de Werkzaamheden.
  2. Garantie op verrichte Werkzaamheden is uitsluitend van toepassing indien dit uitdrukkelijk en Schriftelijk is overeengekomen. Voor een geldig beroep op eventueel door Aircooled.nl verstrekte garantie op Werkzaamheden, dient de Klant binnen vijf dagen na ontdekking van het gebrek, althans het redelijkerwijs kunnen ontdekken van het gebrek, daarvan Schriftelijk en gemotiveerd mededeling aan Aircooled.nl te doen. Aircooled.nl dient te allen tijde de eerste partij te zijn die op de hoogte wordt gebracht van een gebrek en Aircooled.nl moet als eerste de kans krijgen om het gebrek te herstellen. Als herstel van gebreken eerst door de Klant zelf of een derde wordt uitgevoerd voordat Aircooled.nl dit heeft kunnen doen, vervallen ter zake alle (garantie)aanspraken van de Klant.
  3. Een aanspraak op basis van eventueel door Aircooled.nl verstrekte garantie vervalt indien het gebrek van het opgeleverde werk het gevolg is van een na de oplevering van buiten komende oorzaak of een andere niet aan Aircooled.nl toerekenbare omstandigheid. Daaronder wordt niet-limitatief begrepen, gebreken als gevolg van beschadiging zoals een verkeersongeluk, onjuist of onoordeelkundig gebruik, het niet vakkundig of regelmatig onderhouden of laten onderhouden van de auto waaraan de Werkzaamheden zijn verricht en reparatie of demontage door de Klant zelf of een door hem aangewezen derde, die niet met voorafgaande Schriftelijke instemming van Aircooled.nl is uitgevoerd.
  4. Wanneer er voor de vaststelling van een gebrek van het opgeleverde werk, op grond waarvan een aanspraak op eventueel door Aircooled.nl verstrekte garantie is uitgesloten, onderzoekskosten worden gemaakt, komen deze kosten voor rekening van de Klant. Aircooled.nl streeft ernaar hiervan tevoren melding te maken. Het achterwege blijven van deze melding laat de verplichting van de Klant tot betaling van deze kosten onverlet.
  5. Indien de Klant niet tijdig klaagt overeenkomstig het bepaalde in lid 2, vloeit er voor Aircooled.nl uit een dergelijke klacht geen enkele verplichting of aansprakelijkheid voort.
  6. Ook indien de Klant tijdig klaagt, blijft de verplichting van de Klant tot tijdige betaling van de overeengekomen prijs bestaan, behoudens voor zover de wet daaraan, ten behoeve van de Consument, dwingend in de weg staat.
  7. De kosten van eventueel transport van een auto in het kader van een beroep op eventueel door Aircooled.nl verstrekte garantie, komen voor rekening van de Klant, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen.

ARTIKEL 11. | TERMIJNEN

  1. nl spant zich in de overeengekomen uitvoerings- en/of (op)leveringstermijnen waartoe hij zich jegens de Klant heeft verbonden, na te komen. Echter zijn deze termijnen uitsluitend te beschouwen als indicatieve, niet-fatale termijnen. Het verzuim van Aircooled.nl treedt niet eerder in dan nadat de Klant Aircooled.nl Schriftelijk in gebreke heeft gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn is vermeld waarbinnen Aircooled.nl zijn verplichtingen uit de Overeenkomst alsnog kan nakomen, en de nakoming na verstrijken van laatstbedoelde termijn nog steeds is uitgebleven.
  2. Verzuim van Aircooled.nl biedt de Klant recht op ontbinding van de Overeenkomst voor dat gedeelte waarop het verzuim betrekking heeft, doch nimmer recht op aanvullende of vervangende schadevergoeding.

ARTIKEL 12. | OVERMACHT

  1. nl is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens Klant indien en voor zolang hij daartoe gehinderd wordt door een omstandigheid die niet is te wijten aan zijn schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt (overmacht).
  2. In geval van overmacht wordt de nakoming van de verplichtingen van Aircooled.nl opgeschort. Indien deze periode, waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen van Aircooled.nl niet mogelijk is, langer duurt dan drie maanden, zijn beide Partijen bevoegd de Overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
  3. Voor zover Aircooled.nl ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de Overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze slechts gedeeltelijk nog zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Aircooled.nl gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat in rekening te brengen. De Klant is gehouden betaling te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke Overeenkomst.

ARTIKEL 13. | OPSCHORTING EN ONTBINDING

  1. nl is bevoegd de verdere uitvoering van de Overeenkomst op te schorten indien en voor zolang de Klant zijn reeds opeisbare verplichtingen uit de Overeenkomst (waaronder dus mede begrepen het bepaalde in deze algemene voorwaarden) niet nakomt.
  2. nl is bevoegd de Overeenkomst met directe ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien de Klant zijn verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt, tenzij de tekortkoming van de Klant, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen redelijkerwijs niet rechtvaardigt. Indien nakoming nog mogelijk is, is dan ook eerst een Schriftelijke ingebrekestelling vereist voordat Aircooled.nl de Overeenkomst (gedeeltelijk) kan ontbinden.
  3. Tenzij de Klant zijn (toekomstige) betalingsverplichtingen tegenover Aircooled.nl reeds volledig is nagekomen, is Aircooled.nl gerechtigd om de Overeenkomst met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien de Klant in staat van faillissement verkeert, enig beslag op zijn goederen is gelegd of anderszins niet vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken.
  4. Verder is Aircooled.nl gerechtigd om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding daarvan in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd.
  5. De Klant maakt nooit aanspraak op enige vorm van schadevergoeding in verband met het door Aircooled.nl op grond van dit artikel uitgeoefende opschortings- en/of ontbindingsrecht.
  6. Indien de reden die tot opschorting of ontbinding van de Overeenkomst heeft geleid, aan de Klant kan worden toegerekend, is de Klant verplicht de schade die Aircooled.nl daardoor lijdt, te vergoeden.
  7. Indien Aircooled.nl de Overeenkomst op grond van dit artikel ontbindt, zijn alle eventuele nog openstaande vorderingen op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

ARTIKEL 14. | BETALINGEN

  1. nl is steeds gerechtigd gedeeltelijke of volledige vooruitbetaling of gefaseerde betaling van de overeengekomen prijs te vorderen. In geval van een consumentenkoop kan de Consument uitsluitend worden verplicht tot vooruitbetaling van ten hoogste 50% van de koopprijs. De Klant is, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, in elk geval uiterlijk bij aflevering van de Goederen of ophalen van de auto waarop de Werkzaamheden betrekking hebben, gehouden de (restant)betaling te voldoen.
  2. Betalingen dienen te geschieden in euro op de door Aircooled.nl aangewezen wijze, binnen de door Aircooled.nl aangegeven termijn.
  3. Indien tijdige betaling achterwege blijft, treedt het verzuim van de Klant van rechtswege in. Vanaf de dag dat het verzuim van de Klant intreedt, is de Klant over het openstaande bedrag een rente verschuldigd van 2% per maand, waarbij een gedeelte van een maand als volledige maand wordt aangemerkt. In afwijking van de vorige zin, geldt in plaats van de daar bedoelde contractuele rente, de wettelijke rente, indien de Klant een Consument is.
  4. Alle redelijke kosten, zowel gerechtelijke, buitengerechtelijke als executiekosten, gemaakt ter verkrijging van de door de Klant aan Aircooled.nl verschuldigde bedragen, komen voor rekening van de Klant.

ARTIKEL 15. | AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING

  1. De Klant draagt de schade veroorzaakt door onjuistheden in de door hem opgedragen Werkzaamheden, onjuistheden of onvolledigheden in de door Klant verlangde werkwijzen en/of verstrekte gegevens, iedere andere tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de Klant die uit de wet of de Overeenkomst voortvloeien, alsmede een andere omstandigheid die niet aan Aircooled.nl kan worden toegerekend, daaronder mede begrepen schade als gevolg van inbraak of diefstal bij parkeren van de auto bij locatie van Aircooled.nl en schade aan de auto van de Klant bij ongevallen die niet aan Aircooled.nl toerekenbaar zijn.
  2. Indien de Klant een voertuigsleutel in de brievenbus van Aircooled.nl achterlaat, geschiedt dit voor eigen risico van de Klant. Voor schade als gevolg van onverhoopte inbraak in het pand van Aircooled.nl en diefstal van de auto van de Klant, is Aircooled.nl niet aansprakelijk.
  3. De Auto’s zijn gebouwd volgens en voldoen aan de regels voor de Nederlandse wegvoering en eisen van de RDW in Nederland. Aircooled.nl is niet op de hoogte van de verkeers- en keuringseisen buiten Nederland en hoeft zich daarvan niet te vergewissen. Aircooled.nl is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van Auto’s of onderdelen die niet aan de eisen voldoen die buiten Nederland gelden. Als een Auto of onderdeel niet wordt goedgekeurd bij een keuring in een land buiten Nederland, komt dit volledig voor rekening en risico van de Klant.
  4. Aansprakelijkheid van Aircooled.nl voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, gemiste opbrengsten, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van personeel of afnemers van de Klant, verminking of verlies van data en alle andere vormen van schade dan genoemd in het volgende lid, uit welken hoofde dan ook, is uitgesloten.
  5. De in deze algemene voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid van Aircooled.nl gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid van Aircooled.nl. Aircooled.nl is uitsluitend aansprakelijk te houden voor aan hem toerekenbare, directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
  • redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze algemene voorwaarden;
  • de eventuele redelijke kosten noodzakelijk om de gebrekkige prestatie van Aircooled.nl aan de Overeenkomst te laten beantwoorden;
  • redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van de directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
  1. In geval niettegenstaande bepaalde in de vorige leden van dit artikel, enige aansprakelijkheid voor schade op Aircooled.nl mocht rusten, zal deze aansprakelijkheid beperkt zijn tot herstel van de Werkzaamheden, dan wel herstel of vervanging van de leverantie waarop de aansprakelijkheid van Aircooled.nl betrekking heeft. Indien herstel of vervanging niet mogelijk is, is de aansprakelijkheid van Aircooled.nl beperkt tot ten hoogste de factuurwaarde van de Overeenkomst, althans dat gedeelte van de Overeenkomst waarop de aansprakelijkheid van Aircooled.nl betrekking heeft.
  2. nl heeft te allen tijde het recht de schade van de Klant waarvoor Aircooled.nl ondanks het bepaalde in deze algemene voorwaarden toch aansprakelijk is, te herstellen. De Klant dient Aircooled.nl hiertoe in de gelegenheid te stellen, bij gebreke waarvan elke aansprakelijkheid van Aircooled.nl ter zake vervalt.
  3. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijn, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens Aircooled.nl een jaar. In afwijking van de vorige zin verjaren aan Consumenten toekomende vorderingen en verweren die gegrond zijn op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat een consumentenkoop niet aan de Overeenkomst beantwoordt, door verloop van twee jaren.
  4. De Klant vrijwaart Aircooled.nl van aanspraken van derden die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden waarvan de oorzaak aan anderen dan Aircooled.nl toerekenbaar is. Indien Aircooled.nl uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de Klant gehouden Aircooled.nl zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval redelijkerwijs verwacht mag worden. Mocht de Klant in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is Aircooled.nl, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van Aircooled.nl en/of derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de Klant.
  5. Ten aanzien van een consumentenkoop strekken de beperkingen uit dit artikel niet verder dan is toegestaan ingevolge artikel 7:24 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek.

ARTIKEL 16. | RETENTIERECHT

Aircooled.nl is bevoegd om de nakoming van de verplichting tot afgifte van de auto die Aircooled.nl in het kader van de Overeenkomst onder zich heeft, op te schorten totdat de opeisbare vordering van Aircooled.nl met betrekking tot de Werkzaamheden volledig is betaald, inclusief eventuele rente en kosten.

ARTIKEL 17. | EIGENDOMSVOORBEHOUD

  1. Alle door Aircooled.nl verkochte en geleverde Goederen blijven zijn eigendom totdat de Klant al zijn verplichtingen uit de Overeenkomst deugdelijk is nagekomen.
  2. Het is de Klant verboden de Goederen waarop het eigendomsvoorbehoud rust, te verkopen, te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren.
  3. Indien derden beslag leggen op de Goederen waarop het eigendomsvoorbehoud rust, dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is de Klant verplicht Aircooled.nl hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.
  4. De Klant geeft onvoorwaardelijke toestemming aan Aircooled.nl of door Aircooled.nl aangewezen derden om al die plaatsen te betreden waar de Goederen waarop het eigendomsvoorbehoud rust zich bevinden. Aircooled.nl is bij verzuim van de Klant gerechtigd de hier bedoelde Goederen terug te nemen. Alle hiermee in verband staande redelijke kosten komen voor rekening van de Klant.
  5. Als de Klant, nadat de Goederen door Aircooled.nl aan hem zijn geleverd, aan zijn verplichtingen heeft voldaan, herleeft het eigendomsvoorbehoud ten aanzien van deze Goederen als de Klant zijn verplichtingen uit een later gesloten Overeenkomst niet nakomt.

ARTIKEL 18. | SLOTBEPALINGEN

  1. nl is te allen tijde gerechtigd zijn rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst aan een derde over te dragen, bijvoorbeeld in geval van een wijzing van zijn rechtsvorm.
  2. Op elke Overeenkomst en alle daaruit tussen partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  3. Partijen zullen niet eerder een beroep doen op de rechter dan nadat zij zich optimaal hebben ingespannen om het geschil in onderling overleg te beslechten.
  4. Uitsluitend de bevoegde rechter binnen het arrondissement van de rechtbank Overijssel wordt in eerste aanleg aangewezen om van eventuele gerechtelijke geschillen tussen Partijen kennis te nemen, onverminderd het recht van Aircooled.nl een andere volgens de wet bevoegde rechter aan te wijzen. Indien de Klant een Consument is, is de Consument gerechtigd de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen binnen een maand nadat Aircooled.nl Schriftelijk heeft aangekondigd bij de door hem aangewezen rechter te willen procederen.